English
پنج شنبه 18 شهریور ماه 1389
 

 

لينكهاي مهم
خواندنيها

RSS
 
  --  
قانون‌های جهانی موفقیت

قانون علت و معلول هر چیزی به دلیلی رخ می دهد . برای هر علتی معلولی هست ، و برای هر معلولی، علت یا علت های بخصوصی و جود دارد ، چه از آنها اطلاع داشته باشید چه نداشته باشید . چیزی به اسم اتفاق وجود ندارد . در زندگی هر کاری را که بخواهید می توانید انجام دهید به شرط آنکه :
  --  تغذيه صحيح در روزه داري
گرفتن روزه چه فوایدی برای بدن و سلامتی دارد؟

گرفتن روزه چه فوایدی برای بدن و سلامتی دارد؟ - روزه داری می تواند به تغذیه مناسب کمک شایانی نماید، بدن انسان برای حفظ سلامتی خود همواره مقداری از چربی موادغذایی را در نقاط مختلف ذخیره می کند به مرور زمان چربی های ذخیره شده تغییر رنگ داده و فشرده می شوند و احتمال اینکه مورد استفاده مجدد قرار بگیرند بسیار کمتر می شود.
  --  حقيقت شب قدر
معنا و ماهيت حقيقى شب قدر چيست ؟

«قدر» در لغت به معناى اندازه و اندازه‏گيرى است.(1) «تقدير» نيز به معناى اندازه‏گيرى و تعيين است.(2) اما معناى اصطلاحى «قدر»، عبارت است از ويژگى هستى و وجود هر چيز و چگونگى آفرينش آن‏(3) به عبارت ديگر، اندازه و محدوده وجودى هر چيز، «قدر» نام دارد.(4)
1
نظرسنجي
نظر شما درباره وب سايت استانداري چيست ؟

 

ارسال

دعاي روز بيست و هشتم ماه مبارك رمضان : اللهم و فر حظي من النوافل و اکرمني فيه باحضار المسائل و قرب فيه وسيلتي اليک من بين الوسائل يا من لا يشغله الحاح الملحين. اي خدا دراين روز به اعمال نافله ومستحبات مرا بهره وافر اعطا فرما وبه حاضر و آماده ساختن مسائل درحقم کرم فرما و وسيله مرابين وسائل و اسباب به سوي حضرتت نزديک ساز اي خدايي که سماجت و الحاح بندگان ترا (از کار لطف و بخشش) باز نخواهد داشت.
 
اخبار


دوپینگ مغزی با 7 ماده غذایی


آیا تغذیه می‌تواند باعث تقویت حافظه‌ شود؟ اگر جواب‌تان مثبت است، درست حدس زده‌اید! تحقیقات متعدد نشان داده‌ که تغذیه صحیح و استفاده مناسب و متعادل از خوراکی‌های خاص، سبب تقویت حافظه و دور ماندن از بیماری‌هایی مانند آلزایمر می‌شود.

مصرف مرتب بعضی خوراکی‌ها موجب افزایش قدرت یادگیری، تمرکز و سلامت مغز می‌شود. با خوراکی‌هایی که می‌توانند حافظه‌تان را تقویت کنند، آشنا شوید....

● ماهی‌های چرب

غذاهای دریایی مثل ماهی آزاد، ساردین، تن و خال مخالی حاوی مقادیر فراوانی از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که می‌توانند سبب افزایش قدرت، بهره‌وری و سالم ماندن مغز شوند. حدود ۴۰ درصد از اسیدهای چربی که در غشاهای مغز وجود دارند، DHA نامیده می‌شوند و DHAیکی از موادی است که به وفور در روغن ماهی موجود است. متخصصان اعتقاد دارند که وجود این ماده برای نقل و انتقال سیگنال‌های مختلف در مغز ضروری است. بر اساس تحقیقاتی که محققان دانشگاه تافت در سال ۲۰۰۶ انجام داده‌اند، به این نتیجه رسیده‌اند، افرادی که حداقل ۳ بار در هفته از ماهی‌های چرب حاوی امگا ۳ تغذیه می‌کنند، DHA خون بسیار بالاتری نسبت به سایر افراد دارند و خطر ابتلایشان به آلزایمر هم ۳۹ درصد کمتر از سایرین است.

● سبزیجاتی با برگ سبز تیره

اسفناج، کاهو، کلم بروکلی و کلم دلمه‌ای از جمله سبزیجاتی هستند که سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی نظیر ویتامین C و کاروتنوییدها هستند یعنی همان آنتی‌اکسیدان‌هایی که برای حفظ سلامت قلب بسیار مفیدند. به طور کلی وظیفه اصلی آنتی‌اکسیدان‌ها در بدن، مبارزه با رادیکال‌های آزادی است که هدف‌شان تنها آسیب‌رساندن به سلول‌ها و اختلال در تقسیم انرژی در بدن است. سلول‌های مغز هم که وظیفه سوخت‌رسانی به کل بدن را دارند، از جمله آسیب‌‌پذیرترین سلول‌ها در برابر این ترکیبات زیانبار هستند، بنابراین وقتی که این مواد سمی به مغز هجوم می‌برند، آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که می‌توانند با آنها مبارزه کرده و از مغز محافظت کنند.

بر اساس مطالعاتی که روی بیش از ۱۳ هزار خانم در دانشکده پزشکی ‌هاروارد انجام گرفت، پژوهشگران پی بردند که خانم‌هایی که حداقل ۴ وعده در روز از سبزیجات برگ سبز تیره استفاده می‌کنند، ۲ برابر کمتر از سایرین از زوال عقل و از کارافتادگی قدرت تمرکز رنج می‌برند. همچنین پژوهشگران ‌هاروارد، اعلام کرده‌اند که هر چه سبزی و میوه‌ها رنگی‌تر باشند، آنتی‌اکسیدان بیشتری هم دارند.

● آووکادو و انواع مغز دانه‌ها

تمام این خوراکی‌ها حاوی یک آنتی‌اکسیدان‌ مهم دیگر به نام ویتامین E هستند. پژوهشگران می‌گویند کسانی که به مقدار مناسبی ویتامین E مصرف می‌کنند، ۶۷ درصد کمتر از سایرین به آلزایمر مبتلا می‌شوند. شما باید حداقل روزی ۱۵ میلی‌گرم ویتامین E به بدن‌تان برسانید و این میزان در ۵۵ گرم بادام به راحتی یافت می‌شود.

● شکلات تلخ

شکلات تلخ (که حاوی حداقل ۷۰ درصد کاکائو باشد) سرشار از فلاونویید، یکی دیگر از آنتی‌اکسیدان‌های مفید برای بدن و به خصوص مغز است. شما می‌توانید با خوردن ۳۰ گرم شکلات تلخ در روز، قدرت تمرکزتان را افزایش دهید. خوراکی‌های دیگری هم که می‌توانند جای شکلات تلخ را در رژیم غذایی شما بگیرند شامل سیب، انگور، پیاز و چای هستند.

● ادويه کاری

شاید جالب باشد که بدانید آمار فراموشی و فراموش‌کاری در بین هندی‌ها و تایلندی‌ها بسیار پایین است! می‌پرسید چرا؟ چون غذاهای‌شان همیشه پر است از ادویه ‌کاری. محققان هنوز نتوانسته‌اند به درستی بفهمند که چه واکنشی در مغز پس از مصرف کاری رخ می‌دهد که باعث کاهش احتمال ابتلا به آلزایمر می‌شود اما به همه افراد توصیه می‌کنند که با افزودن پودر کاری به غذاهای مختلف‌شان، شانس ابتلا به آلزایمر در میانسالی را در خود کاهش دهند.

● آب

تمام سلول‌های بدن برای اینکه رشد خوب و مناسبی داشته باشند، به آب کافی نیاز دارند و سلول‌های مغز هم از این قضیه مستثنا نیستند. در حقیقت، یک‌سوم از حجم مغز از آب تشکیل شده است و بنابراین خوردن آب کافی در روز، به بهبود عملکرد مغز کمک می‌کند. بر اساس مطالعاتی هم که در دانشگاه اوهایو صورت گرفته، محققان اعلام کرده‌اند که کارکرد مغز افرادی که ذخیره مناسبی از آب در بدن‌شان دارند، نسبت به افرادی که به میزان لازم آب نمی‌نوشند، بهتر است. آنها همچنین گفته‌اند که نوشیدن حداقل ۶ تا ۸ لیوان آب در روز برای تمام افراد ضروری است و اگر این میزان تا ۱۲ لیوان افزایش یابد، کارایی مغز هم بیشتر می‌شود.

● قهوه

همان‌طور که مصرف زیاد و بی‌رویه نوشیدنی‌های حاوی کافئین مانند قهوه، باعث اختلال در عملکرد مغز می‌شود، مصرف مناسب و به اندازه‌شان نیز می‌تواند قدرت تمرکز و کارایی مغز را بالا ببرد. بر اساس مطالعاتی که محققان فرانسوی در سال ۲۰۰۷ انجام داده‌اند، به این نتیجه رسیده‌اند که خانم‌های بالای ۶۵ ساله که ۳ فنجان در روز قهوه می‌خورند، قادر به حفظ کردن آدرس، شماره تلفن و لغت‌های بیشتری نسبت به آنهایی هستند که قهوه نمی‌خورند. آنها همچنین شانس ابتلای خانم‌های دوستدار قهوه به آلزایمر را ۳۰ درصد کمتر از سایرین دانسته‌اند. تنها هشداری هم که محققان در زمینه مصرف قهوه داده‌اند، این بوده است که افراد نباید بیش از ۴۰۰ میلی‌گرم (یعنی۳ فنجان) در روز قهوه بنوشند.

 

نظر شما درباره اين خبر:
  ارسال   صرفنظر  
بازگشت
  متن / HTML 


Module Border Module Border
اطلاعيه ها
آشنايي با مباني و اصول اصلاح الگوي مصرف - سه شنبه 26 مرداد ماه 1389
جهت دريافت جزوه "آشنايي با مباني و اصول اصلاح الگوي مصرف" روي كلمه "بيشتر" كليك كنيد .   بيشتر...

هشدار مهم - ایران در صدر آلودگی به کرم stuxnet - دوشنبه 11 مرداد ماه 1389
پس از اعلام آسیب‌پذیری بررسی میانبُرها در سیستم‌عامل ویندوز و انتشار گسترده کد سوء‌استفاده از آن بر روی اینترنت، در هفته گذشته گزارش‌های متعددی از انتشار یک کرم تحت عنوان Win32/Stuxnet منتشر شده است که حاکی از گسترش این کرم در کشورهای مختلف و خصوصاً ایران است. جهت دریافت اطلاعات تکمیلی ...   بيشتر...

قابل توجه كليه متقاضيان انتقال به استان اصفهان - شنبه 26 تیر ماه 1389
قابل توجه كليه متقاضيان انتقال به استان اصفهان ...   بيشتر...

نحوه ايجاد VPN connection
براي دريافت فايل "راهنماي ايجاد VPN connection" روي كلمه "بيشتر..." كليك نماييد .   بيشتر...

ارسال خطبه هاي نماز جمعه - شنبه 15 اسفند ماه 1388
ارسال خطبه هاي نماز جمعه سراسر استان از طريق پست الكترونيك daftaresiasi.ostandary@yahoo.com  

بخش خدمات الكترونيك ...
پيگيري نامه ها ، سيستم ثبت نام آموزشي ، سيستم دريافت اطلاعات آماري و ....در بخش خدمات الكترونيك سايت استانداري   بيشتر...

امكان ارسال پيام كوتاه به استانداري اصفهان - دوشنبه 24 فروردین ماه 1388
شماره ارسال پيام كوتاه به استانداري اصفهان 30007387  

تماس با استاندار
  ارسال   صرفنظر  
ورود | عضويت
 
عبارت:  جستجو

 

 

تصوير روز
روز بزرگداشت ابوريحان بيروني
پيوندهاي مفيد
كاربران آنلاين
كاربران فعال بازديد كندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 33
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 33

بازديد ها بازديد ها :
Visitors بازديد هاي اين صفحه:
Visitors بازديد هاي كل: 429973

فعال در اين زمان كاربران فعال: